Sunday, March 25, 2012

Mengadulah pada Allah,bukan Facebook !



facebook
tempat luahan perasaan
tempat perkongsian kehidupan
tempat pencarian bakal teman dan imam

facebook
kenapa diluahkan perasaan cinta kepada insan? kenapa tidak diluahkan pada Allah?
contoh : status : ouch ! i love u so much my chubby sweety lovely .
apa salahnya kalau luahkan pada Allah.
" ya Allah, pencipta segalanya,kau berkatilah jodoh ini,kau kawallah diri ini,jauhiku dr segala maksiat yang mampu membuatku leka kepadamu, jika dia adalah jodoh yang ditetapkan kepadamu,kau akhiri hubungan ini dengan ikatan yang sah bergelar suami dan isteri".

facebook
kenapa diluahkan perasaan tidak senang dengan keadaan sekeliling?kenapa tidak diluahkan pada Allah?
contoh : status : lapo giler . memeleh air liur tengok pic ais krim nie . tp sape la nk bg erk ? erm
apa salahnya kalau diluahkan pada Allah.
"ya Allah,kau berkatilah kehidupanku,kau murahkan rezekiku,aku yakin bahawa rezekimu ada dimana-mana hanya rezeki itu untuk aku atau untuk makhlukmu yang lain, aku redha kerna aku hanya hambamu yang lemah"

facebook
kenapa diluahkan perasaan ketidakpuashatian? kenapa tidak diluahkan pada Allah?
contoh : status : damn ! aku benci assigment ! aptb !
apa salahnya diluahkan kepada Allah.
"ya Allah,sesungguhnya aku ini hanyalah hambamu yang melaksanakan tanggungjawab bergelar muslim. kau permudahkanlah setiap langkahku,kau berkatilah,aku berharap agar dipermudahkan dalam segala perbuatanku,kerna,apa yang aku lakukan adalah niat kerna-mu"

# inilah fenomena yang berlaku masa kini,kita sucikanlah hati ini,kita bukanlah insan yang sempurna,tetapi kita cuba melakukan yang terbaik. jika kita hiasi status kita dengan perkara yang baik,even kita ini bukanlah insan yang baik seperti yang tertera di wall facebook. tetapi ,insya'Allah,setiap jalan dakwah kita akan diberkati oleh-Nya dan berdoa agar perkara yang disampaikan itu untuk diri kita dan yang lain serta dapat mengubah diri kita sendiri sebagai insan sebaik yang digambarkan di facebook kita.

(^_^) enjoy it !

No comments:

Post a Comment