Sunday, January 29, 2012

sesuatu yg berlaku x seindah yg dirancang

salam . entry kali ni aku nk share tntg pgalaman aku sndri . kdg2 terlintas di akal ni berfikir , kehidupan ini pasti diakhiri dgn kematian . setiap perkara yg berlaku pasti ada tamatnya . setiap manusia ada rancangan tersendiri dan cuba untuk lakukan yg terbaik bg menjayaknnya .

semuanya x semudah yg dirancang . segala perkara yg kita lakukan xkn 100% perfect match ! berfikir hanya asas dlm satu perkara yg ingin kita lakukan , jika tiada daya , maka xkn jadilah perkara yg kita fikirkan . aku teringin melakukan sesuatu perkara tapi semuanya akan berjaya tp hanya dpt memuaskan diri aku sndri tp bukan untuk yg lain .

skrg nie smuanya merancang untuk membeli kereta , rumah , kahwin dan sebagainya . tp jika tiada usaha , ianya hanya sekadar kita ingin meminum air kelapa tp hanya melihat tanpa cuba untuk memetiknya . licik sungguh akal kita berfikir dan berimaginasi .

aku dihimpit dgn pelbagai situasi . aku lakukn sesuatu hanya untuk menyenangkan diri aku , tp bukan orang lain dan aku rase bukan aku insan tunggal yg lakukannya , tetapi mgkin ada sebilangan minoriti yg merancang sesuatu tp dlm melaksanakannya , lemah !

mgkin susah untuk memahami entry kali ini , tapi jika sesiapa yg membacanya , tafsirlah entry kali ini dgn sebetulnya . sesungguhnya apa yg ingin aku katakan adalah ,,, melakukannya sesuatu x semudah kita berkata2 ! ...

No comments:

Post a Comment