Wednesday, November 2, 2011

Aku bukan insan yg baik tetapi aku cuba mnjadi yg terbaik !

aku memulakan kehidupan ini dengan langkah kiri.
bukan kanan yg ku buka.
cermin ku kopak pada awalnye kerna kisah silam.
maafkan dosaku yg telah diisi.
ak teringat akan segala yg telah aku lakukan semasa ak sdg sedar akan segalanya.

setiap langkahku.
perjalanan ku selalu diperhati. ak sedar akannye. tetapi ak tetap pergi untuk menempah catatan dosa di bahu kiriku.
dimana ego aku ketika itu sgt tnggi dan telah membuatkn insan di serata dunia meluat akan ku.
ak rse bangga akan dosaku tetapi dlm mse yg same ak dihina akannya.
tp itu dulu...

Maafkan aku!

tolong jgn mengetuk penukul di meja.
aku ditimbang tanpa neraca.
aku dihukum masuk neraka oleh manusia
kerna salah ku itu telah cuba ak tebusi.
tetapi seolah2 ianya sia2 padamu insan yg berjasad.

mengapa?

aku masih mncri jawapan akan segalanya.
telah ku kitabahkannya di buku tiga.
kerna lakaran buku lima bukannya jln penyelesaian diantara kita.

sesungguhnya aku amat menyesali pilih jalan kiriku.
aku sdg meraba dimanakah papan tanda jalan putih untukku.
aku mgharapkan insan yg sudi mnjd guru agar aku mnjdi insan. -----kerna ...

Aku bukan insan yg baik! tetapi aku cuba mnjadi yg terbaik!

No comments:

Post a Comment